Afla cum poti deveni propriul tau profesor. Contact

17
May

0

Un sfat înainte de o evaluare scrisă

 

         Dacă ar fi să îi învăț o singură metodă, pe cei care au mâine un examen care presupune rezolvarea în scris a unui test, aceasta ar fi ,,Privirea de ansamblu asupra întregului test”.

         Cum privesc un test în ansamblul lui?! Cam în același fel în care fotografiez un peisaj folosind opțiunea ,,panorama”!

          După ce primesc testul scris, îl parcurg cu ochii de la început până la sfârșit. Apoi îl privesc de la sfârșit la început. Fiecare copil (adolescent, adult) poate să facă această acțiune așa cum simte. Există mai multe posibilități. Voi enumera câteva dintre cele întâlnite și folosite de mine.

  1. Doar privesc exercițiile! Atât! Privesc fără să îmi propun să le citesc – pentru că în realitate, e imposibil să opresc complet citirea!

         Chiar dacă nu citește cerințele, mintea va recunoaște tipare de exerciții, va vedea cuvinte și expresii, va recunoaște limbajul disciplinei, își va da seama despre ce este vorba. Teama creată de așteptarea în care ne întrebam: ,,Oare, ce ne va da la evaluare?”, se diminuează și e foarte posibil chiar să dispară!

         Așteptarea unui moment despre care crezi că va fi neplăcut, e mai greu de suportat decât trăirea efectivă a acelui moment. O privire de ansamblu asupra testului e cel mai potrivit răspuns la acea întrebare. E ca și cum ți-ar spune: ,,Iată ce îți dă la evaluare! Acum liniștește-te și spor la rezolvare!”

  1. Citesc total sau parțial cerințele. Fiecare cuvânt poate fi ca un deget care începe să bată la ușile minții noastre.

    Așadar, mintea începe căutarea răspunsurilor pentru mai multe dintre cerințele citite. Pentru mine, care deja folosesc demult privirea de ansamblu a testului, e ușor să pornesc căutarea soluțiilor pentru aproape toate exercițiile. E ca și cum i-aș spune creierului meu: ,,În timp ce eu încep să rezolv un exercițiu, tu începe să te gândești la celelalte. Când termin de rezolvat acest exercițiu, îmi spui ce căi ai găsit!”

    Incredibil, nu?! Și sunt convinsă că ai făcut așa de multe ori! Nu a fost nevoie să te învețe cineva! Pentru că tot ce te învăț eu acum, nu e ceva nou! E doar ceva ce tu nu știai că poți să faci!

  1. Citesc pe sărite, acolo unde îmi fug ochii. Mă refer la locurile unde ochii vor să citească prima oară, fără să îmi propun eu. În acele locuri sunt de obicei, exercițiile care vor fi printre primele rezolvate și fără un efort prea mare. Sunt acele exerciții cu care copilul e familiarizat, le știe bine, le place.

  1. Privesc numărul de exerciții, privesc punctajele (dacă există), privesc instrucțiunile și spațiile de scriere. Las mintea să facă un plan în care stabilește câte minute ar trebui să stea la un exercițiu, care sunt exercițiile pe care știe și poate să le rezolve repede, cu ce exerciții va începe și care vor fi ultimele pentru care are nevoie de mai mult timp.

Cam atât am avut de spus acum!

Citește încă o dată ceea ce am scris! Și nu aștepta înțelegerea deplină! Acum ai informația! Când vei avea nevoie, mintea ta o va folosi!

Succes la evaluare!

Și chiar dacă nu vei reuși să aplici mâine ce ai învățat aici, evaluări scrise vor exista mereu! Așadar privește lucrurile în ansamblul lor și … vei descoperi că această metodă e destul de utilă și în viața de zi cu zi!

Îndrăznește să privești lucrurile și de departe!

Panorama e captivantă întotdeauna chiar dacă este vorba despre un colț de natură sau … despre un test de matematică!

 1,189 vizualizari,  10 vizualizari astazi

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

No Comments

Reply

Skip to toolbar